Posts by uure

Probably most old players got warned early enough not to connect their game account with a GF account and still run the game in the old way. But for those who connected the accounts, I think the most irritating thing about the new launcher is switching accounts.

For those who have more than 5 accounts, switching the accounts means:

* three clicks (account name => change game account => show more)

* and then scrolling

* and searching in a list where current account is not shown (so it's not that easy to identify "next" account if you are going one-by-one to do the daily chores)

Suggestion: make it much, much easier. The page for RoM is separate from other games so you should have fair flexibility. I am sure that your engineers will come out with some good solution, it's more important that they understand the usability problem.

Some ideas I thought of:

* there could be a panel on the right-hand side with list of all accounts, with current account visible and selected, where clicking would switch a different account right away

---- it would need to be not refreshed when account is changed or it would need to scroll to make sure that current selection is around the middle, so that it was easy to switch one up or down

---- (you could even make a little button to hide or show this panel)

---- when I want to start a game for a new account it would be: click on the list to select an account, and click on the Play button. Two clicks, super easy to select next/previous account.

---- list does not need to know if a client is running; this would be handled as it is now (by changes in the Play button)

* or (worse but just to give another example): there could be another "combo box" next to current account, region, language and "..."; when you open it it would need to show list of accounts with current account selected around the middle of the visible part of the list

---- kind of like current account switching but the list opened right away after the first click, and right away in "show more" state and with current account selected and in the middle of the visible part of the list

---- when I want to start a game for a new account it would be: click on the combo to open the list, click on the list to select an account, and click on the Play button. Still three clicks, easy to select next/previous account

---- list does not need to know if a client is running; this would be handled as it is now (by changes in the Play button)

* or: assuming that you don't change settings that often, the only reason for selecting an account is to press Play: maybe these two thing could be combined somehow?

---- something like a Play panel with a list of all the accounts where clicking on the account would start the game right away?

---- this would be the simplest for the players but you'd need to gray-out accounts for which there is a client running already

Podsumowujac, nadal:

* w ogole najlepiej NIE laczyc kont z gry z kontem gameforege'a (!)

* uruchamiac nowego launchera tylko zeby uaktualnic gre (do tego potrzebne jest nowe konto GF ale nie musi byc polaczone z ZADNYM kontem z gry!)

* a potem logowac sie starym autologinem (startujac jak dotad gre przez: Client.exe NoCheckVersion)

Natomiast dla nieszczesnikow ktorzy (tak jak ja :( grrrrr ) polaczyli konto GF z kontami z gry, niestety nie da sie zalogowac bez launchera GF. W takim przypadku warto przynajmniej zainstalowac nowego autologina (Launcher gameforge'a: logowanie bez hasla dodatkowego (zastepstwo starego autologina)) - nadal trzeba 10 razy klikac w nowym launcherze zeby wybrac konto, nadal zeby sie zalogowac na inne konto trzeba od poczatku uruchamiac gre (nie mozna sie przelogowac z jednego konta na inne) ale przynajmniej nie trzeba wpisywac hasel dodatkowych. Nie rownowazy niewygody nowego lauchera, ale nic lepszego nie mamy. :(

Niestety 100% starej funkcjonalnosci do sie nie da chyba osiagnac, ale: chazz napisal addon ktory odrobinke zmniejsza upierdliwosc nowego launchera.

1. Zajrzyj tu [AutoLogin-Ersatz] - Weg mit den Sekpasswörtern

i z pierwszego postu sciagnij zalacznik vx2019_AutoLogin v4.zip

2. Otworz zip, wejdz do katalogu "vx2019_AutoLogin v4.zip\vx2019_AutoLogin\vx2019_AutoLogin v4"; powinienes widziec 3 foldery

* vx2019_AutoLogin

* loginxml

* vx2019_SlashCommand

3. folder vx2019_AutoLogin skopiuj do glowego folderu roma (tam gdzie Client.exe itd.) => ten folder zawiera tylko config z danymi postaci, mozna go wrzucic gdzie indziej ale trzeba wtedy uaktualnic 1 inny plik (pierwsza linia w loginxml/vx2019_AutoLogin.lua )

4. folder loginxml skopiuj do folderu Interface (tak jak stary autologin, OBOK folderu Addons)

5. otworz plik vx2019_AutoLogin/AutoLoginData.lua (z punktu 3) i dodaj dane postaci

6. jesli chcesz uzywac komend typu "/camp InnaPostac" zeby zmienic postacie w ramach 1 konta: skopiuj trzeci folder z zipa, vx2019_SlashCommand, do folderu Interface/Addons

Ad. 5: w tej chwili (wersja v4) w pliku AutoLoginData.lua powinno byc:

Code
    1. local list = {
    2. ["KONTO1"] = { ["Nawia"] = {"POSTAC1", "HASLO1"}, },
    3. ["KONTO2"] = { ["Nawia"] = {"POSTAC2", "HASLO2"}, },
    4. ["KONTO3"] = { ["Nawia"] = {"POSTAC3", "HASLO3"}, },
    5. ["KONTO4"] = { ["Nawia"] = {"POSTAC4", "HASLO4"}, },
    6. ["KONTO5"] = { ["Nawia"] = {"POSTAC5", "HASLO5"}, },
    7. }

gdzie KONTO1 to konto ktore wybierasz w launcherze GF, POSTAC1 to jakakolwiek z PIERWSZYCH 8 postaci na tym koncie, a HASLO1 to haslo dodatkowe tego konta.

Itd, 1 linijka na konto.

Nach der Verschmelzung der Server haben wir mehr Charaktern, als auf einen Bildschirm passen. Wenn man einen Beispiel Charakternamen angibt (z.B. in AutoLoginData.lua), muss dieser sichtbar sein (eines der ersten 8 Charaktern).

Kein großes Problem, aber ich habe das Addon zuerst mit einem solchen Account ausprobiert und einen Namen für meinen Hauptcharakter angegeben (ziemlich weit unten auf der Liste, ohne Scrollen auf dem Bildschirm nicht sichtbar). Und ... das Addon schien nicht zu funktionieren :P

PS: Es funktioniert aber sehr gut. Danke! :D

Uure, ale założyłeś najpierw konto GF, prawda? Bo trzeba się najpierw zarejestrować na stronie GF/w kliencie GF. Dopiero potem się logujesz mailem i hasłem.

Grrr. OK.

Celes, nie dopisalabys do FAQ jasno ze starzy gracze musza zalozyc konto GF? Bo ja to zrozumialem tak, ze jak sobie gram w Roma konto GF mam (mianowicie to ktorym logowalem sie na strone...)

prawidlowy email + haslo => nie dziala w launcherze ("Niewazne dane loginu"), nie dziala na stronie https://gameforge.com/pl-PL/sign-in ("Niepoprawne dane logowania").

zgloszenie do supportu => po wyslaniu pojawia sie "Dziekujemy za kontakt z supportem" a potem na stronie glownej supportu "Nie posiadasz obecnie zadnych oczekujacych zgloszen".

Poprzednio jak tak bylo kazaliscie mi zalozyc dodatkowy email i nowe konto w supporcie i potem powiazac emaile. To teraz mam TRZECIE email zarejestrowac w supporcie???

PS: Wlasciwie nie wiem czy mi sie chce w ogole prosic o pomoc w rozwiazaniu tych problemow. Jak wam nie zalezy, to moze nie warto...

Hi,

1. Is there any guide for the current Masked Ball Festival?

2. I thought the the list of items from Ball Mask Package is not that bad (and it may be fun to try a festival which I do not know :) ) but if I get the packages by exchanging runes I got only rubbish pots so far (2x Cherry, 4x Wine, 4xCalteco, 2xCheese Cake :thumbdown:). Are the packages from finishing festival tasks different? Is it at all worth doing the tasks?

Masz postac wbita na maksa, tak? Masz jakis tam nienajgorszy sprzet na wojny i insty?

Jesli tak, to chyba mozna troche sterowac jak bedziesz gral. Absolutnie musisz miec aktywna gildie (ale najwyrazniej masz, skoro macie ciekawe wojny). Wiec to bedzie 1h wojna plus druga godzina albo insta albo dzienne obowiazki. Nadal insta to priorytet: nawet jak nie jest ciekawe dla ciebie, inni graja glownie po to. Jedyny sposob zeby utrzymac aktywna gildie to upewnic sie ze dla wszystkich jest ciekawie!

Wiec pytanie to jak najefektywniej zagospodarowac te druga godzine jesli akurat tego wieczoru nie ma insty? Ja bym powiedzial:

* 1. dzienne twoja glowna postacia (dla zetonow: itemki od npca, slub etc.)

* 2. dzienne altami (dla kasy)

Moim zdaniem, potem dlugo dlugo nic. Dopiero w duzo dalszej kolejnosci nastepne rzeczy. Lustra po to zeby kupic itemki (jak grasz na pol gwizdka cenedrilli i tak nie wbijesz na maxa ;) ) itd. Koszary jak starasz sie zdobyc nowy set na wojne. Itd. Jak zbierzesz nowy set to to co bedzie potrzebne zeby go zrobic bedzie mialo priorytet. Mozesz np. gildie zachecic do farmienia world bossow jesli nie masz zasknerzonych? A moze ktos inny w gildii cos potrzebuje i przez jakis czas warto te druga godzine "zmarnowac" na pomoc? :)

Ale moim zdaniem, z ograniczonym czasem dwa pierwsze priorytety to dzienne: twoje i na innych postaciach.

Po pierwsze, niestety GF nie bedzie placil za zmiany (nawet bugfixy), ktore nie blokuja gry na co dzien. Wiec troche nie ma sensu nawet zaczynac dyskusji na temat ogolnego feelu (imerse/3D), jakosci grafiki, itd. Kazdy z nas mialby fajne pomysly, ale sorki: szkoda czasu, nic sie nie zmieni.

nie zaznaczał za każdym razem peta

W tej chwili chyba nie ma takiej mozliwosci. Jak wokol sa inni gracze, to mozesz wcisnac shift przed kliknieciem i myszka zlapie NPCa albo teren itd. Fajne, bo inni gracze nie moga blokowac dostepu przez to ze sobie gdzies stoja cala chmara.

Ale ta sztuczka nie dziala na pety, ani swoje ani innych graczy, rowniez nie "vanity pets" (od buffkow). Troche denerwujace.

Mozna natomiast zrobic makro zaznaczajace nastepny przyjazny lub nastepny nieprzyjazny cel, przeskakujace przez pety (tj. np. zaznaczyc tylko graczy). Nie pomaga na skrzynki itp. ale na wojnach to chyba tylko tak ludzie targetuja cel. :)

Dla przyjaciol targetujac tylko graczy (nie-pety, nie-npce) to by bylo jakos tak:

Code
    1. /run for i=1,10 do TargetNearestFriend() if UnitIsPlayer("target") then break else TargetUnit("") end end

Update: Actually the above list is only about half of the quests that are needed. You won't get the quest from Shikude unitl you finish the others.

Still the above post is a good hint: just make sure you have QuestHelper open, search for "A Faithful Servant" (Wierny Sługa) and do first "white" quest above, then next one and so on...

Everything starts at NPC Kimoran with a quest The Nameless Port's History (Historia Bezimiennego Portu).

Since GF's decision half a year ago to get rid of all the useful information that was present in the old forum, I keep googling for stuff. Usually with no results ;( but sometimes I find some scattered info... If this happens - I'll try to post it in the new forum.

Here is a find from today: pre quest for treasure trove (from Anepedia)

OK, figured it out: in CustomFunctions.lua I had to comment out TargetUnit("") in section

Code
    1. --Select Next Enemy
    2. if (tDead) then
    3. -- TargetUnit("")
    4. g_lastaction = ""
    5. return
    6. end

(I did not find it at first, because I was looking for a TargetNearestEnemy() call)