Posts by Renovatio

Every day, as usual now, Gaia server crashes around 20:00. Today crash starts around 19:30...

Yesterday the crash happen during the siege war.

Each time with these crashs we loss items. It can be the instrument you just unpacked, the potion (angel sigh) you just take, the teleportation rune you just used... (Because you didn't want to go to the pioneer colony...) And it can also be your weapon or a piece of gear you just place in your bag... You can also loss the five wind coins you loot the instant before...

These issues are lasting since the merge and the only answer is to make tickets for losses.

Let them know how we find this runing joke funny and pleasant !

It is so funny my coasts hurt so I am obliged to make a long pause of this game... I laught too much...

Post-Scriptum : A word from Product Manager: new servers and the future

I quote the best part :

" We will merge the older servers, but this is a project that takes a lot of time and should be planned in a correct way. That is why we went with counter-intuitive way of opening the new servers before merging the old ones. Since we are all aware that the current state of the game tends to block with higher number of active players that are online at any given moment, we must calculate how to merge the servers to get an optimal situation. If we merge the servers in a way that ends up with sub-par number of online players at any given moment, we have failed to address the problem of low population on the servers. If on the other hand we merge so that the numbers are too high, it might look nice from that point of view, but would most likely lead to unstable server environment and crashes and offline times that could have been prevented with better planning. In the past we noticed that new server opening led to a rise in the number of players, some from the influx of new users, and some from reactivation of old ones. Even though it might look that those numbers should not impact the situation on the old servers, considering the fact that we would merge, it might lead to the too high numbers and unhappiness from you due to not being able to play the game for some time after the unplanned interruption of services. Once the numbers are stabilized, we will merge the current servers in an optimal way. "

I could also post the promises that were made to the players of the new Svidur and Kerub servers... Could be funny to read it back now...

As usual and as every day now, it is not possible to connect to Gaia since 19:30.

House not available...

Sascillia stepps not available...

You are proposed to log into pionners colony and it doesn't work...

Of course, as usual, the potion you had taken just before the general crash of the server will be washed out.

Example Sight of angel taken yesterday entering SW had disapear after general server crash...

Example you teleport to new pantheon seeking for your wind pieces, after crash you are in your previous localisation. You just have to use another runes of teleportation...

Don't forget to make tickets for each of theses loss for this is the only way they finally take these issues seriously...

Je joue régulièrement sur Idun serveur européen, la langue la plus courante est l'anglais avec de temps en temps des bouffées de russe, de polonais, d'allemand...

Les termes à connaître :

WTB : want to buy, je veux acheter...

WTS : want to sell, je veux vendre...

WTT : want to trade, je veux échanger...

;-p

PS : Fossilo la maintenance est terminée mais toi ou un petit camarade a oublié de mettre les personnages d'échange sur Nuada... Ils sont là sur Idun... Je sais bien qu'on va fusionner mais d'ici là encore un petit effort pour les frenchies...

What are you saying ?

The game is not broken, no need to repair...

We just had a very short crafting festival, one magical sleeping year and now we begin the music festival 2022 CEST...

Humm... With all the daylies quests I have done all this magical sleeping year I am sure I have lots of phirius shells in my bag !

ROFL ;-p

Bonjour,

pour résoudre ce problème il faut ajouter le chemin du répertoire d'installation de Runes of Magic dans la variable d'environnement PATH de Windows 10.

La manipulation à conduire est assez bien expliquée là : https://www.pcastuces.com/pratique/astuces/5334.htm

J'ai eu le problème à l'occasion d'un changement de PC et c'est résolu depuis cette manipulation...

On peut regretter au passage qu'une information officielle ne soit pas faite sur ce sujet vu que le problème est général et la solution connue ailleurs que sur le forum francophone ;(... Mais sans doute l'information est-elle enfouie et perdue au fin fond du fil de discussion "discord"...

Post du 12 avril sur le forum anglais... Cannot find client.exe error fixed!

Hello,

as each year, since the apparition of the musical angel rescue years and years ago, the event do not last more than one or two days before being buggued. You know it, so please restart the musical angel process each day for we can play.

(It is exactly the same than for Blake Peater at Christmas and other festival events. If your not able to correct it after all these years, at least restart it each day !)

Thank you

Hello Nethru,

yes this game is active. It's hard for a humble gamer to say which server has the largest population as that would mean playing on all servers !

It is probably on German servers that you will be able to find the largest communities. The French server and the Spanish server are still playing, but they are now small communities. EU servers have larger communities. I think the Polish server also has a good community.

Game Forge said a few weeks ago that they plan to merge some servers with small communities, but we don't know which servers are affected. We would like to have the information, this is the opportunity to ask the question again !

Hello community master which servers will merge and when ? 8o No tongue in cheek, answers !

Finally there are two new servers Svidur (EU) and Kerub (DE) where a lot of players are trying their luck at the moment. These two servers were opened a month ago.

i can agree ...but when you see you not get bk any diamond after spend why you spend more? not 1st time ingame event failed...i am so sorry but is your own fault

Never said I bought some products and do not get my reduction last week-end... Someone who didn't play/buy on Saturday and opened the shop on Sunday saw the advertising and didn't know it wasn't working ...

The announcement was speaking of saturday AND sunday and said 30% price reduction... Seems now it will be " gifts " and not price reduction.

What is terrifying is that the clarity and loyalty of the consumer / supplier relationship is no longer even something that goes without saying or that one can demand. And yet this is the basis...

Your statement is just a reflection of the mistrust that results from GF's processes. Don't ask why there is less and less players !

I fully agree with Pardiac and I add that you should be clear and precise (1) in all annoucement regarding all selling conditions towards your customers. Remember customers have rights and in European Union it is the rights of the country of the customers which prevail for internet sellings. He would be a fool the one who wouldn't fear french rules resumed in " Code de la consommation " and enforced by the fearfull " DGCCRF ". Even Google and Amazon fear them !

;-p

(1) this include publication of all probability of success and failure of all random items of the shop which could be regarded as lotery game for minor customers.

They acknowledged how bad the failure rate is and how upset players are about it so they fix it on a new server and tell everyone basically start over or too bad just deal with it.

" It's not untrue ! " says Perceval the Welsh

(Sorry for non french speakers who don't know our hilarious Kaamelott TV series !)

Some old servers were still called new several months ago, and people on these servers hadn't completed their " Iron Blood Will " in years when on new servers, with luck, in one week it is done !

Bonjour Galeas,

A. Des bogues

concernant les bogues il en existe plusieurs sortes :

- la bogue de programmation (le code est défaillant)

- la bogue conceptuelle, l'analyste s'est planté dans le concept...

S'agissant des crashs incessants que nous subissons, il me semble que pour des sociétés telles que Game Forge et Rune Waker il n'est pas impossible de recompiler en 64 bits l'ensemble du jeu, process serveur, client. Prétendre le contraire serait difficile pour quiconque sait ce dont il retourne. D'où l'agacement que les joueurs ressentent après 10 ans... Là on ne parle même pas d'une bogue mais d'un manque d'engagement et de sérieux...

Mais, puisque vous faites le choix de ne pas compiler en 64 bits, exposant ainsi vos clients à des crashs incessants, votre analyse devrait vous conduire à au moins corriger les conséquences des crashs... Exemple simple : la guerre de guilde. En cas de plantage les hauts-faits sont perdus. Pourquoi ne pas concevoir des hauts-faits qui persisteraient une heure dans le sac ? Les parchemins sont perdus, idem. Les développements individuels sont perdus, idem.

Vous avez récemment fait évoluer la guerre de guilde (bâtiments protégés tant qu'une porte n'est pas tombée) et très récemment tours imprenables par les voleurs ou avec l'immunité du héraut. Cette dernière évolution ayant été annulée lors de la dernière maintenance sans qu'on sache bien pourquoi ?

Ces évolutions sont très discutables, elles appauvrissent les stratégies et tactiques et renforcent l'avantage aux " gros-bills +30 " transformant la guerre en une guerre de campement autour des tours... De mon point de vue, plus il y de stratégies possibles, y compris autrefois, l'usage des béliers pour capturer les tours, plus la guerre est diversifiée, intéressante et équilibrée...

Et ces évolutions, en tout état de cause, sont moins prioritaires que permettre aux hauts-faits, parchemins et développements individuels de survivre à un plantage du client !

La plupart des guerres de guilde se résument au dialogue suivant :

- Bon ils ont un champion/mage, il nous faut des parchos...

- Vous avez vos parchos ?

- OK on va à la porte principale...

- Merde j'ai planté, j'ai perdu mon parcho !

- Moi aussi !

- Bon bah tant pis pour les portes... On défend les tours...

Autre exemple de bogue d'analyse : l'entrepôt du bonus quotidien. Désormais pour ouvrir cette page, qui contient des centaines d'objets (la plupart inutiles) il faut s'armer d'une patience de chat et prier pour que le client boutique ne plante pas. Le défilement de la page est extrêmement pénible. Prendre un objet peut tourner à la galère sans nom sachant que lorsque le client boutique plante il faut se déconnecter/reconnecter pour relancer la boutique...

Une solution simple vous a été maintes fois soufflée depuis des années. Présentez uniquement la liste des différents objets présents dans l'entrepôt, en face de chaque objet le nombre d'objets disponibles et deux icônes, " prendre un objet ", " poubelle ". Voyez, je suis raisonnable, je ne vous demande même pas une fonctionnalité pour prendre plusieurs objets en une seule fois !

La liste serait ainsi ramenée à quelques dizaines de lignes et fin de la galère... Vous (Game Forge) avez la main sur la boutique. Il est incompréhensible que cette évolution n'ait pas été intégrée rapidement. Et rien, informatiquement parlant, n'empêche de le faire quelque soit la façon dont la table de données de l'entrepôt a été conçue...

B. Des nouveaux serveurs

Je joue sur plusieurs serveurs dont Nuada, Idun et désormais Svidur.

Sur Svidur je constate qu'en moins de deux jours la course au titre des niveaux par classe était terminée... Sans doute à grand renfort de billets de QJ ? (En effet la suite de Morrok comporte tout de même quelques passages ardus difficiles à franchir sans équipement et au niveau de la quête...)

La course aux titres d'instance va probablement s'engager dans le même état d'esprit... Bienheureux les 10 premiers de chaque classe...

Mais tous les autres, c'est à dire tout le serveur moins les 10 premiers, qui jouent calmement n'accèderont pas à ces titres... Ils auront la nouvelle boutique me direz-vous...

OK ! Espérons qu'elle tienne ses promesses et que le " plussage " soit moins onéreux. Car c'est bien de cela qu'il s'agit, après des années vous convenez enfin que vous avez eu la main lourde sur les tarifs et les risques d'échecs et que c'est le coût exorbitant de ce jeu qui vide les serveurs.

(Au passage je note que vous parlez de " chance d'échec " dans le paragraphe descriptif des joyaux universels. " Chance d'échec " c'est vraiment du point de vue de l'éditeur... Un joueur lui parle de risque d'échec !)

Mais, en ce cas, pourquoi vos fidèles clients, qui vous supportent depuis 10 ans, et sans lesquels Game Forge ne vivrait pas n'ont-ils pas accès à cette boutique. Leur faut-il quitter leur serveur, leur guilde, remiser leur personnage pour bénéficier des " améliorations de la boutique " ?

Sont-ils condamnés à errer sur des serveurs dépeuplés ? Car, à titre d'exemple, je constate que beaucoup de joueurs d'Idun sont dans la course sur Svidur et que l'ouverture de Svidur contribue à vider Idun. Idem pour Nuada... Votre stratégie " contre-intuitive " conduit à ce qu'intuitivement nous pouvions redouter !

Bon je poursuivrai mon petit bonhomme de chemin sur Svidur, à la vitesse de l'escargot, mais je crains fort que les invités de Svidur, en définitive, ne subissent le même sort que ceux d'Idun, serveur qui a 3 ans depuis novembre... La plupart des joueurs n'y ont pas achevé leur 1er équipement et sont toujours en quête de pièces d'armure et pierres de mana avec les bonnes statistiques...

Espérons pour nous que Svidur ne sera pas qu'un simple feu de paille qui vous aurait permis de vendre billets de QJ et autres atouts pour la course à l'échalotte... Je suis assailli d'un terrible doute !

;-p

Bonjour,

depuis plusieurs jours (voire une semaine) le lien du wikirom FR répond par une triste erreur 404.

Est-ce que la solution d'hébergement qui avait été trouvée est caduque ?

Y aura-t-il de bonnes âmes pour restaurer l'hébergement ou en trouver un nouveau ?

Merci pour toute nouvelle circonstanciée sur l'avenir de wikirom FR.

;(

Sur l'évènement Terres-Neige années après années, Blake Peater est bogué au bout de quelques jours et ne repope plus...

Apparemment (exemple du serveur Idun) il est possible de le déboguer sans attendre la maintenance. Pourriez-vous, svp, penser à le déboguer régulièrement aussi sur le serveur Nuada, il a disparu depuis trois jours et ne réapparait pas.

Merci

Some official admin could tell me if official information on the game is to be seek on this forum or on the evanescent discord chat line ?

There is already so few information... If it is needed to monitor the discord chat to gather official information it's a pity...

I do not pay and i do not play anymore, or so few...

It was said before, people leaved, and less than 1% reached level 110, I think far less... Level 110 which is, by the way, unusefull until a full team reach it, what we can doubt..

Obviously I was ironic ! The Chestshire cat was here to confirm that for those who read at the first degree...

’Twas brillig, and the slithy toves
    Did gyre and gimble in the wabe ;
    All mimsy were the borogoves,
    And the mome raths outgrabe.